Każda firma inwestuje w gadżety reklamowe po to, aby m.in. zwiększyć rozpoznawalność marki, napędzić sprzedaż czy zyskać zaufanie klientów. Okazuje się jednak, że gadżety mogą być bronią obosieczną i czasami przynieść więcej szkody niż pożytku. Konkretnymi przykładami dzielimy się z Tobą w naszym poradniku.
Skorzystaj z naszej rady: jeśli masz do dyspozycji bardzo ograniczony budżet na zakup gadżetów reklamowych, to zamów ich mniej, ale nie oszczędzaj na jakości wykonania. Tandetne gadżety nie przyniosą Twojej firmie żadnych korzyści, a mogą jedynie fatalnie odbić się na wizerunku przedsiębiorstwa.
Na etapie znakowania gadżetów reklamowych koniecznie trzeba pilnować, aby nie pojawiły się żadne błędy – na przykład w kolorystyce. Jeśli otrzymasz od producenta partię źle oznakowanych gadżetów, w czym nie ma Twojej winy, to natychmiast złóż reklamację i nie wprowadzaj tych przedmiotów na rynek. Mogą one zaszkodzić Twojej marce, chociażby poprzez wprowadzanie klientów w błąd (niezgodność kolorystyczna).
To dość częsty przypadek, który zwykle wynika z oszczędności (źle pojmowanej). Załóżmy, że zamówiłeś partię 20 000 długopisów reklamowych, których nie zdołałeś rozdać podczas ostatniej akcji promocyjnej. W międzyczasie zmieniły się dane teleadresowe firmy. Mimo to nadal rozdajesz te same długopisy, choć widnieją na nich nieaktualne informacje. Nigdy tak nie robimy, ponieważ wprowadzając klientów w błąd szkodzisz swojej firmie.
Przed zamówieniem konkretnych gadżetów reklamowych zawsze trzeba się dokładnie zastanowić nad tym, jakie upominki mogą zostać dobrze odebrane przez przedstawicieli grupy docelowej. Nie kupuj byle czego, bo akurat jest w promocji. Jeśli rozdasz klientom gadżety, które im się nie podobają czy nie są do niczego potrzebne, to tylko wyrzucisz pieniądze w błoto – nie będzie z tego żadnego pożytku.
Tutaj szczególnie zwracamy się do przedsiębiorców, którzy planują zakup gadżetów reklamowych z myślą o najmłodszych. Rozdawanie zabawek z logo firmy rodzicom maluchów jest oczywiście dobrym pomysłem, pod warunkiem, że taki gadżet nie stwarza żadnego zagrożenia dla dziecka (ryzyko zadławienia, wystąpienia reakcji alergicznej, skaleczenia się etc.).