Kiedy NIE WARTO zamawiać gadżetów reklamowych?

Andrzej Winnicki
02.04.2021

Gadżety reklamowe są świetnym sposobem na promocję marki przedsiębiorstwa. Każdy z nas lubi dostawać prezenty, dlatego firmy rozdające gadżety mogą dzięki temu dość łatwo zwiększyć swoją rozpoznawalność w grupie docelowej. Bywają jednak sytuacje, kiedy nie warto zamawiać gadżetów reklamowych z myślą o najbliższej kampanii marketingowej. Wymieniamy je w naszym artykule.

Kiedy planujesz zmianę identyfikacji wizualnej marki

Zamawianie gadżetów reklamowych w takim momencie jest bardzo złym pomysłem. Nawet jeśli zmiana identyfikacji wizualnej marki ma nastąpić dopiero za kilka czy kilkanaście miesięcy, to nie ma najmniejszego sensu, aby ugruntowywać świadomość obecnej identyfikacji w grupie docelowej. To zbędny koszt, a w dodatku takie działanie mogłoby spowodować, że klienci będą zdezorientowani.

W martwym dla branży okresie

Są różne teorie na ten temat. Nie brakuje głosów, że warto wykorzystać martwy okres na działania promocyjne, aby podtrzymać zainteresowanie marką w grupie docelowej. Jesteśmy innego zdania. Nawet jeśli rozdasz gadżety reklamowe np. w środku wakacji, to zawsze istnieje poważne ryzyko, że w perspektywie 2-3 miesięcy klienci się ich pozbędą i kompletnie zapomną, od kogo je otrzymali. Nie będzie to mieć pozytywnego wpływu na promocję marki.

Gdy nie masz środków na zainwestowanie w naprawdę dobre gadżety reklamowe

Tutaj sprawa jest dość prosta: promocja z wykorzystaniem gadżetów reklamowych powinna być prowadzona albo na 100%, albo wcale. Nie ma sensu stawiać na półśrodki, czyli zamawiać bardzo tanie, nieestetyczne gadżety, które w żaden sposób nie przysporzą marce sympatii. Mało tego: inwestując w nieciekawe, wtórne czy źle wykonane gadżety ryzykujesz, że Twoja marka straci w oczach klientów.

Kiedy nie masz bezpośredniego kontaktu z klientami (również potencjalnymi)

Nie wszyscy przedsiębiorcy powinni inwestować w gadżety reklamowe. Na pewno nie będzie to dobry pomysł w przypadku biznesów, które w ogóle nie utrzymują bezpośredniego kontaktu z klientami, ponieważ np. sprzedają tylko online i pozyskują klientów na bieżąco, bez nawiązywania z nimi długotrwałych relacji. W takiej sytuacji inwestycja w gadżety mija się z celem i stanowiłaby tylko pusty koszt w bilansie przedsiębiorstwa.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie