Gadżety reklamowe, których siła tkwi w prostocie

Maciej Piwowski
18.06.2021

Bardzo często jest tak, że firmy planujące kampanię marketingową silą się na niesamowitą kreatywność. Tymczasem bywają sytuacje, w których najrozsądniej będzie postawić na prostotę przekazu. Świetnie widać to na przykładzie gadżetów reklamowych. Te przekombinowane często nie przynoszą żadnych wymiernych efektów, z kolei te proste, znane od lat i może trochę nudne, okazują się być najskuteczniejsze. W naszym poradniku wymieniamy gadżety reklamowe, których siła tkwi właśnie w prostocie.

Długopisy reklamowe

Długopisy są wręcz sztandarowym przykładem na to, że czasami nie warto kombinować. Od tych gadżetów reklamowych oczekujemy przede wszystkim użyteczności oraz niezawodności. Zamiast więc inwestować w długopisy o przesadnie kreatywnej budowie, warto postawić na wysoką jakość wykonania oraz czytelność umieszczonych na nich elementów identyfikacji wizualnej marki.

Kalendarze

Tutaj także pole do kreatywnego projektowania jest mocno ograniczone – i bardzo dobrze! Kalendarz ma być przede wszystkim czytelny, funkcjonalny oraz atrakcyjnie wykonany. Dotyczy to zarówno kalendarzy biurkowych, jak i ściennych czy książkowych.

Notatniki

Trudno jest sobie wyobrazić, aby ktokolwiek chciał korzystać z notatnika, który irytuje za każdym razem, gdy po niego sięgamy. Taki efekt przynosi nadmierne kombinowanie z kreatywnym wyglądem gadżetu. Tutaj nie ma miejsca na podobne eksperymenty, trzeba postawić na utylitarność i czytelność oraz estetyczne wykonanie.

Smycze

Smycze reklamowe nadal są fajnym pomysłem na drobny upominek dla klientów, szczególnie wtedy, gdy planujesz zorganizować jakąś kampanię marketingu bezpośredniego skierowaną do szerokiej grupy odbiorców. Pamiętaj, aby i tutaj nie kombinować z kreatywnym designem smyczy. Musi być ona praktyczna, łatwa w użytkowaniu i zachęcać do jej noszenia. Zadbaj natomiast o czytelność znakowania, czyli m.in. nazwy firmy czy sloganu.

Koszulki reklamowe

Co prawda w świecie mody kreatywność jest w cenie, ale umówmy się: nikt nie będzie zakładać Twojej koszulki firmowej na imprezę czy do biura. Dlatego postaw tutaj na prostotę, czytelne oznakowanie elementami identyfikacji wizualnej marki oraz – to bardzo ważne – wysoką jakość użytego materiału.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie