Czy można mieć profesjonalną stronę internetową za 1000 złotych?

Remigiusz Szulc
22.11.2015

Od razu odpowiadamy na tytułowe pytanie, aby nie robić Wam zbędnych nadziei: nie, nie można. 1000 złotych w żadnym wypadku nie jest kwotą, która pokryłaby koszt produkcji profesjonalnej witryny, nawet jeśli zrezygnujemy z masy elementów i chcielibyśmy pomóc rodzinie. Grafika, prace programistyczne, testy, teksty na www – to wszystko kosztuje, dlatego chcąc zaoszczędzić nie możemy w ogóle myśleć o tym, że otrzymamy profesjonalną stronę internetową. Mamy jednak kilka alternatyw. Wymieniamy dla Was 3 ciekawe propozycje, które warto wziąć pod uwagę na początku swojej przygody z biznesem.

Wizytówka firmy

To podstawowy, może nie zamiennik, ale sposób na zaistnienie firmy w sieci w sytuacji, gdy nie stać nas jeszcze na stworzenie profesjonalnej strony www. Dobra, funkcjonalna, prosta wizytówka potrafi zdziałać cuda, a przynajmniej od początku pracuje na rozpoznawalność firmy w sieci. Wizytówka służy przede wszystkim rozpowszechnieniu danych kontaktowych firmy, a także może stać się polem do późniejszej rozbudowy w kierunku normalnej, funkcjonalnej strony www.

Generalnie firma, której na tym etapie nie stać na zlecenie produkcji strony, powinna zdecydować się na uruchomienie dużo tańszej wizytówki. Jest to lepsze rozwiązanie niż inwestowanie w tanią stronę www, którą po pewnym czasie i tak trzeba będzie zbudować na nowo. Świetna wizytówka może pobić na głowę kiepską stronę.

Portal tematyczny

Czyli tzw. wortal. Firma może przy jego pomocy zacząć się promować, ale będzie pracować tylko na rozpoznawalność marki. Pozyskanie klientów będzie trudniejsze, bo nie mamy miejsca, do którego moglibyśmy odsyłać ruch z portalu – czyli strony. Jest to jednak bardzo dobry pomysł na rozpoczęcie przygody w sieci. Portale tematyczne są chętnie odwiedzane przez użytkowników, którzy właśnie tam mogą po raz pierwszy spotkać się z nazwą naszej firmy. Jeśli nie mamy strony, to warto przynajmniej uruchomić prostą wizytówkę, aby dane o firmie już funkcjonowały w Internecie.

Koszt uruchomienia portalu może być bardzo atrakcyjny, jeśli zdecydujemy się na gotowy szablon oraz podzielimy się zyskiem z reklam z twórcą wortalu (zob. np. portale za darmo: https://mindly.pl/uruchom-swoj-portal,ac210/portal-tematyczny-za-darmo,634​

Blog

Blog firmowy doskonale wpływa na funkcjonowanie marki w sieci. Wiele firm wręcz świadomie rezygnuje z posiadania strony, skupiając się tylko na prowadzeniu bloga i tam odsyłając swoich potencjalnych klientów. Przy obraniu odpowiedniej strategii i przede wszystkim konsekwencji, to może zadziałać.

Świetnie przygotowany blog powinien być jednak regularnie prowadzony – podobnie jak portal tematyczny – co wiąże się zwykle z dodatkowym kosztem dla dostawcy treści, np. agencji content marketingowej. Sam w sobie jest jednak tańszy niż profesjonalna strona www, więc może być pewną alternatywą dla początkującej firmy.

Wszystkie te działania mają jeden, wspólny minus – nie mogą zastąpić posiadania strony firmowej, którą prędzej czy później i tak przedsiębiorca powinien uruchomić. Jednak na początkowym etapie, gdy nie dysponujemy jeszcze odpowiednimi środkami, można w jeden z tych 3 sposobów rozpocząć obecność firmy w przestrzeni Internetu. Nie powinniśmy jednak na tym poprzestać, bo celem musi być profesjonalna strona www.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie