Działania reklamowe stereotypowo kojarzą się z koniecznością poniesienia olbrzymich wydatków. Wielu przedsiębiorców zaglądając na konto z góry zakłada, że ich na to nie stać. To złe podejście, ponieważ zaniechanie reklamy na pewno na dłuższą metę nie poprawi sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Mniejsza rozpoznawalność firmy, mniej klientów, mniejsze dochody – tak wygląda rzeczywistość biznesów, które w żaden sposób się nie promują. Jeśli masz naprawdę niski budżet na reklamę, to nadal możesz zdecydować się na kilka bardzo ciekawych rozwiązań. Oto 5 przykładów.
1. AdWords – reklama w wyszukiwarce internetowej Google jest jedną z najefektywniejszych w relacji do przeznaczonego budżetu. Jej ogromną zaletą jest to, że płacisz wyłącznie za pozyskanie użytkownika, który odwiedzi Twoją stronę internetową – istnieje więc duża szansa, że po zapoznaniu się z ofertą, zostanie on Twoim klientem. Kampanię AdWords można uruchomić już za naprawdę minimalną kwotę, np. 100 złotych, i czerpać z tego tytułu konkretne korzyści.
2. Poprawienie wyglądu, zawartości i funkcjonalności strony internetowej – nie trzeba mieć na to worka pieniędzy, a pamiętaj, że w XXI wieku to właśnie strona internetowa jest najważniejszą wizytówką Twojego biznesu. Warto zadbać, aby użytkownik po wejściu na stronę, od razu nabrał ochoty na skorzystanie z oferty czy przynajmniej nawiązanie kontaktu z firmą. Jeśli Twoja strona już na pierwszy rzut oka jest zniechęcająca, żadna reklama Ci nie pomoże. Ograniczony budżet dobrze będzie więc przeznaczyć na redesign witryny i przede wszystkim poprawienie treści na www.
3. Pozycjonowanie – na pewno wiesz, że wysoka pozycja strony w wyszukiwarce na wartościowe słowa kluczowe (dobrze opisujące Twój biznes), to niemal gwarancja lawinowego wzrostu zapytań od klientów. Nie ma o czym dyskutować: warto inwestować w działania SEO. Nie są one wcale takie drogie i już za około 1000 złotych miesięcznie możesz spokojnie powalczyć o TOP 3 na mniej konkurencyjne frazy. Efekty zobaczysz po kilku miesiącach, ale opłaca się na nie poczekać.
4. Content marketing – potężne narzędzie promocji, które świetnie odpowiada na potrzeby zarówno firm, jak i ich klientów. Nie lubisz tradycyjnych reklam? Twoi klienci także. Warto więc dotrzeć do nich w inny sposób. Działania content marketingowe to np. prowadzenie bloga, publikowanie artykułów poradnikowych na poczytnych portalach, tworzenie wideo czy aktywność w mediach społecznościowych. To przede wszystkim strategia wychodzenia do klientów z wartościowym komunikatem – takim, jakiego sami szukają. Niski budżet powinien Ci pozwoli na prowadzenie bloga firmowego i 2-3 publikacje artykułów na portalu tematycznym w miesiącu (koszt do 1000 złotych).
5. Materiały drukowane – przez wielu wyśmiewane, ale wciąż zadziwiająco skuteczne. Jeśli masz biznes o charakterze lokalnym, to najbardziej zależy Ci na dotarciu do klientów z konkretnego obszaru. Owszem, większość z nich będzie Cię szukać w Internecie, ale jest też grupa klientów, która ceni sobie bardziej bezpośredni kontakt. Ulotki i plakaty nie są drogie, a pozwalają dotrzeć do ogromnej grupy odbiorców. Pamiętaj jednak, aby nigdy nie oszczędzać na projekcie graficznym, dobrej treści i oczywiście jakości wydruku.
Niski budżet na reklamę naprawdę nie jest przeszkodą i nawet dysponując kilkuset złotymi miesięcznie możesz uruchomić działania, które zwiększą widoczność Twojego biznesu. Takie możliwości otwiera przed Tobą przede wszystkim Internet.