Reklama to nieodłączny element prowadzenia biznesu i w dzisiejszych realiach naprawdę trudno jest sobie bez niej poradzić. Mimo to żadne działania marketingowe na dłuższą metę nie okażą się skuteczne, jeśli klienci szybko zorientują się, że mają do czynienia z bublem, wydmuszką. Dlatego ramię w ramię z prowadzeniem kampanii stricte wizerunkowej musisz także udowadniać swoim klientom, że Twoje usługi i produkty są wartościowe, dobre jakościowo i godne zaufania. Jak to zrobić? Internet otwiera przed Tobą ogromne możliwości.
Strona internetowa to wizytówka każdego biznesu i już tylko na podstawie jej wyglądu klienci są w stanie ocenić, z kim mają do czynienia. Możesz zainwestować w rewelacyjną kampanię i wykupić wszystkie bilbordy w Polsce, ale jeśli masz kiepską stronę, to zwrot z tych działań będzie mizerny.
Wyobraź sobie swojego klienta, który gdzieś zobaczył reklamę Twojej firmy. Przekaz był taki, że Twoje produkty/usługi są świetnej jakości, niezawodne, idealnie dopasowane do oczekiwań. Super. Klient chce jednak sprawdzić, z kim ma do czynienia (bo nie zna Twojej marki).
Wchodzi na stronę i... na tym kończy się ta pięknie zapowiadająca się historia. Strona jest pełna błędów, wolno się ładuje, źle wygląda na urządzeniu mobilnym i generalnie jest odpychająca. Dziwisz się, że klient z niej ucieknie? Bo my nie.
Pamiętaj
Najlepszym dowodem na wysoką jakość Twoich usług jest zadbanie o profesjonalny wygląd strony internetowej. To ona w dużej mierze buduje zaufanie do marki. Nie lekceważ tego.
Jakość można pokazać na wiele sposobów, ale jednym z najlepszych jest udowodnienie jej w merytoryczny sposób. Dlatego bardzo ważnym elementem strategii promocyjnej jest dziś content marketing, czyli marketing treści. Masz stronę? Uruchom na niej blog (możesz to też zrobić na osobnej domenie) i publikuj wartościowe wpisy z zakresu Twojej specjalizacji. Czytelnicy szybko przekonają się, że wiesz, o czym piszesz, a to przekona ich, że Twoja firma prezentuje wysoką jakość.
Analogicznie inwestuj w cykliczne publikowanie artykułów sponsorowanych na różnych portalach internetowych. Jest to doskonały sposób na dotarcie do wyselekcjonowanej grupy klientów, którzy przede wszystkim oczekują jakości od wykonawców i dostawców.
Rada
Swoją jakość i profesjonalizm pokazuj również w mediach społecznościowych i na różnych forach tematycznych.
Klienci chcą się czegoś dowiedzieć o Twojej ofercie, a w Internecie mogą to zrobić wyłącznie na podstawie opisu i ewentualnie zdjęć. Dlatego nie oszczędzaj na maksymalnie profesjonalnych treściach prezentujących produkt/usługę. Zadbaj o to, aby wszystkie teksty (na stronie www czy w sklepie internetowym) były pisane atrakcyjnym, zrozumiałym i poprawnym językiem. Zrezygnuj z tzw. zdjęć ze stocków, które są do przesady idealne. Dla klienta większą wartość mają zdjęcia autorskie, które przedstawiają prawdziwy produkt, prawdziwych ludzi i prawdziwe firmy.
Rada
Pomyśl o wykonaniu fotograficznej sesji wizerunkowej – takie zdjęcia umieszczone na stronie www znacznie podnoszą zaufanie do firmy i są dowodem na wysoką jakość usług.
Dbając o pokazanie swojej jakości w sieci będziesz mieć pewność, że działania marketingowe będą wsparciem dla Twojego biznesu, a nie jego jedyną wartością. Pamiętaj jednak, aby ta jakość nie była udawana. Klienci nie są głupi – jeśli ich oszukasz, to na pewno prędzej czy później na tym stracisz.