Każdy popełnia błędy w biznesie. Grunt, to w porę je zauważyć i podjąć próbę ich naprawienia. Niektóre pomyłki mogą być bardzo brzemienne w skutkach i nawet spowodować brak możliwości osiągnięcia zakładanej konkurencyjności. Dobrym przykładem będzie tutaj posługiwanie się nieodpowiednią nazwą marki. Jeśli masz wątpliwości, czy obecna nazwa rzeczywiście Ci pomaga, czy może jednak stanowi przeszkodę, to czas najwyższy zlecić zawodowemu copywriterowi analizę lingwistyczną nazwy marki. Sprawdź, w jakich sytuacjach jest to szczególnie wskazane.
To usługa świadczona wyłącznie przez doświadczonych copywriterów, która ma na celu ustalenie, czy obecna nazwa marki rzeczywiście do niej pasuje, czy jest atrakcyjna dla grupy docelowej i czy dobrze komunikuje wartości marki. Najczęściej oczywiście tak nie jest, co wynika z tego, że mnóstwo firm już na samym początku działalności woli zaoszczędzić na copywritingu i samodzielnie opracowuje nazwę – z miernym skutkiem.
Analiza nie sprowadza się jednak tylko do tego, że copywriter powie klientowi: ta nazwa jest do niczego, trzeba wymyślić nową. Profesjonalista musi wskazać konkretne argumenty przemawiające za tym, że dana nazwa rzeczywiście się nie nadaje. To trudna sztuka, dlatego analizę lingwistyczną oferują tylko niektórzy copywriterzy, naprawdę pewni swoich umiejętności.
Pierwszym sygnałem świadczącym o tym, że taka analiza jest co najmniej wskazana, jest sukcesywny spadek przychodów. Może to być oczywiście spowodowane szeregiem innych czynników, ale niemal na pewno ma to związek ze słabą rozpoznawalnością marki przedsiębiorstwa czy jej nieatrakcyjnym dla klientów wizerunkiem. W takiej sytuacji trzeba zacząć budowę marki od nowa, tym razem zgodnie ze szczegółowo nakreślonym planem, a bez analizy obecnej nazwy nie będzie to możliwe.
Przeprowadzenie analizy lingwistycznej nazwy marki jest niezbędne również wtedy, gdy od momentu rozpoczęcia działalności mocno zmieniłeś zakres oferowanych usług lub asortyment produktów. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że obecnie nazwa – jak i cała identyfikacja marki – nie idą z tym w parze.
O analizie lingwistycznej pomyśl także wtedy, gdy sam masz wrażenie, że obecna nazwa marki kompletnie nie pasuje do kreowanego wizerunku. Jest to właściwie standard w przypadku firm, które ruszyły z działalnością wiele lat temu, rozwinęły się, celują w pozyskanie innego klienta, ale w tym czasie nie zmodyfikowały elementów identyfikacji marki, w tym właśnie nazwy.
Analiza lingwistyczna nazwy marki/firmy jest świetną inwestycją w biznes, ponieważ pozwoli Ci uniknąć niepotrzebnych wydatków np. na reklamę, które nie przyniosą spodziewanych efektów z uwagi na niekorzystny z punktu widzenia grupy docelowej wizerunek marki.