Zdecydowana większość firm rozdaje gadżety reklamowe wyłącznie klientom, wychodząc z założenia, że jest to inwestycja w zwiększenie sprzedaży oraz rozpoznawalności marki biznesowej. Tymczasem bardzo dobrym pomysłem będzie zaopatrzenie w gadżety także własnych pracowników. Jakie wynikają z tego korzyści? Sprawdź w naszym poradniku.
Choć wielu pracodawcom może się to wydawać jakimś kuriozum, to naprawdę nie brakuje pracowników, dla których liczą się nie tylko pieniądze. Spora grupa zatrudnionych osób chce czuć więź z firmą i mieć poczucie, że pracodawca ich docenia, liczy na nich, wiąże z nimi przyszłość. Niepozorne gadżety reklamowe mogą być jednym z elementów budujących taką relację.
Rozdając pracownikom gadżety reklamowe i zachęcając ich do używania tych przedmiotów, dajesz im do zrozumienia, że w nich inwestujesz. Zestaw firmowych długopisów czy odzieży naprawdę może być traktowany na równi z otrzymaniem cennych narzędzi do pracy.
Szczególnie dobrym przykładem będzie tutaj wspomniana już odzież reklamowa. Jeśli Twoi pracownicy otrzymają koszulki, czapeczki, bluzy, bezrękawniki czy kurtki z logo przedsiębiorstwa, to na pewno będą się w nich pokazywać w miejscach publicznych.
Tym samym zyskasz – jakkolwiek dziwnie to nie zabrzmi – darmową mobilną reklamę, ponieważ elementy identyfikacji wizualnej Twojej marki biznesowej będą doskonale widoczne także dla innych osób.
Oczywiście, że gadżety firmowe nie zastąpią premii czy np. zagranicznej wycieczki, karty sportowej, prywatnego ubezpieczenia itd. Mogą natomiast być kolejnym elementem pozapłacowym, który poprawia samopoczucie pracowników i zwiększa poziom ich motywacji.
Mówimy tutaj jednak o gadżetach reklamowych z wyższej półki. Za przykład mogą posłużyć np. walizki turystyczne, odzież trekkingowa dobrej jakości czy galanteria skórzana. Takie upominki z całą pewnością zrobią świetne wrażenie na Twoich pracownikach.
Rozdawanie pracownikom gadżetów reklamowych jest także w Twoim interesie. Wyobraź sobie sytuację, że przychodzisz do banku, którego pracownik daje Ci do podpisania umowę i wręcza długopis… z logo konkurencyjnego banku. Niezłe faux pas, prawda? Unikniesz takich wpadek, jeśli Twoi pracownicy zostaną wyposażeni w firmowe gadżety.