Sposobów na reklamowanie firmy w sieci jest mnóstwo – nie wszystkie narzędzia są jednak skuteczne, na co wpływ mają przede wszystkim zmieniające się zachowania użytkowników Internetu. Jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy bez sensu, sprawdź, które formy promocji mogą przynieść Twojej firmie największe korzyści przy relatywnie niskich kosztach. Oto 5 naprawdę dobrych pomysłów.
- Portal internetowy – bardzo skuteczna forma promowania firmy poprzez wartościową treść. Ogromna grupa klientów szuka w sieci najpierw porad, a dopiero później wykonawców. Jeśli trafią na rozwiązanie swojego problemu na jakimś portalu, to chętnie nawiążą współpracę z autorem poradnika – w tym przypadku Twoją firmą. Portale tematyczne ponadto osiągają bardzo wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, co w naturalny sposób zwiększa widoczność firmy w sieci.
- Blog firmowy – znakomite narzędzie do poprawienia pozycji strony w wynikach wyszukiwania, ale także do budowania wizerunku profesjonalnej marki. Blog można wykorzystać do zbudowania pozycji lidera opinii w branży, co jest bezcenne – wielu klientów z chęcią zapłaci więcej wiedząc, że kupują od fachowców. Prowadzenie bloga firmowego warto wesprzeć publikacjami na portalu tematycznym – będzie to wówczas kompleksowa i bardzo skuteczna kampania content marketingowa.
- Wideo – produkowanie dobrego wideo wymaga poświęcenia większych funduszy, ale w dłuższej perspektywie może się bardzo opłacić. Lawinowo rośnie liczba użytkowników sieci, którzy w Internecie szukają przede wszystkim poradników w formie filmowej. Dlatego możesz pomyśleć o uruchomieniu kanału np. na YouTube, gdzie będziesz umieszczać inspirujące, profesjonalne filmy z poradami dla widzów.
- AdWords – klasyczna forma reklamy internetowej, nadal bardzo skuteczna, o co dba monopolista na rynku wyszukiwarek. Google publikuje tzw. linki sponsorowane i reklamy banerowe, które docierają tylko do osób potencjalnie zainteresowanych produktem czy usługą. Dzięki temu AdWords jest relatywnie skuteczną formą reklamy internetowej, choć także kosztowną – płaci się za każde kliknięcie.
- Newsletter – choć współczynnik otwarć maili o reklamowej treści jest niski, to dobrze skonstruowany newsletter może być naprawdę skutecznym narzędziem promocji. Warunkiem jest stworzenie świetnego tytułu i wartościowej treści maila. Aby zwiększyć skuteczność newslettera warto zbudować własną bazę odbiorców – są bardziej zainteresowani usługą/produktem firmy. W tym celu aktywnie prowadź blog udostępniając opcję zapisania się do newslettera w zamian za np. darmowy poradnik. Taką informację warto też umieścić w kanałach social media.
Dlaczego w zestawieniu nie ma zwykłej kampanii banerowej? Ponieważ jest ona nieskuteczna, szczególnie w Polsce, gdzie grubo ponad 30% internautów korzysta z programów blokujących reklamy. Wymienione przez nas metody są na to odporne.