W Polsce działają tysiące salonów fryzjerskich. W samej Warszawie są ich setki. Branża beauty ma się świetnie, Polacy wydają coraz więcej na zabiegi upiększające, dlatego otwarcie salonu wydaje się być znakomitym pomysłem na biznes. Owszem, można na tym zarobić, ale najpierw trzeba się wyróżnić na tle konkurencji, o co szczególnie trudno w wielkim mieście. Jak wypromować salon fryzjerski w Warszawie? Poznaj 5 ciekawych sposobów.
- Pracuj nad renomą – Warszawa to specyficzne miasto. Dla klientów znacznie mniejsze znaczenie mają ceny usług. Kluczowa jest ich jakość. Przeciętna warszawianka jest gotowa wydać więcej na fryzurę, ale chce mieć pewność, że zajął się nią profesjonalista. Dlatego w materiałach reklamowych warto podkreślać, że w salonie pracują „styliści fryzur”, a nie zwykli fryzjerzy. To się sprzeda.
- Wygląd salonu – materiały reklamowe to nie tylko ulotki, plakaty i ogłoszenia w prasie. Salon już samym swoim wyglądem powinien być dla siebie reklamą. W Warszawie jest to szczególnie ważne, ponieważ klientki oczekują wysokiej jakości. Salon, który od wejścia nie zachęca do skorzystania z jego usług, szybko upadnie. Zadbaj więc o efektownie wykończoną witrynę, piękny szyld, oczywiście profesjonalne logo i ciekawą, bardziej oryginalną nazwę. To wyróżni Twój salon na tle konkurencji.
- Akcja promocyjna – otwarcie salonu jest najlepszym momentem, aby powiedzieć klientom o jego istnieniu. Na kilka dni przed tym wydarzeniem zacznij je promować w mediach społecznościowych i na stronie internetowej (której uruchomienie jest w dzisiejszych czasach obowiązkowe!). Pomyśl o wykupieniu reklam w mediach lokalnych, zainwestuj w tradycyjne nośniki reklamy, jak ulotki i plakaty. Będą to tzw. działania teaserowe, czyli zapowiadające. Zaintrygowani klienci z pewnością zechcą sprawdzić, czego można spodziewać się po nowym salonie fryzjerskim. Samo otwarcie powinno być wydarzeniem. Nie zapomnij o ciekawych gadżetach reklamowych dla klientów.
- Działania w Internecie – wspomnieliśmy już o stronie internetowej, która musi licować z wizerunkiem salonu. Jeśli chcesz, aby Twój punkt uchodził za profesjonalny, zadbaj o jego prezentację w sieci. Strona powinna być regularnie aktualizowana, dlatego prowadź bloga z poradami dla klientek – to przyciągnie ruch z wyszukiwarki. W branży bueatuy bardzo skuteczne są też działania w social media – uruchom więc profil marki na Facebooku i Instagramie, ale pamiętaj o ich regularnym aktualizowaniu.
- Reklama w wyszukiwarce – nie zapominaj, że w Warszawie codziennie są tysiące osób przyjezdnych. Nie znają oni lokalnych salonów, dlatego fryzjera będą szukać w Google. Uruchom więc kampanię AdWords kierowaną do osób mieszkających lub przebywających w Warszawie. Koszt takiej reklamy w stosunku do oczekiwanych efektów jest bardzo niski.
Warszawa to trudny i bardzo konkurencyjny rynek. Z drugiej strony tutejsi klienci mają pieniądze, co jest szansą dla salonów fryzjerskich wysokiej klasy. Pamiętaj jednak, że zanim klientki zaczną polecać Twoje usługi, muszą się w ogóle dowiedzieć o istnieniu nowego miejsca. Dlatego działania reklamowe są niezbędne i nie możesz na nich oszczędzać.